Правила, яких має дотримуватися вчитель
щодо невстигаючих учнів
Не ставте невстигаючого учня в несподівану ситуацію «запитання — відповідь»; дайте учневі можливість підготуватися та обміркувати відповідь.
Бажано, щоб учень відповідав не усно, а письмово.
Засвоєння великого за обсягом, різноманітного складного матеріалу не давайте відраду; розділіть його на окремі інформаційні шматки і подавайте поступово, в міру засвоєння.
Не примушуйте невстигаючих учнів відповідати новий, тільки-но засвоєний на уроці матеріал; відкладіть опитування на наступний урок, дайте учневі можливість опрацювати його вдома.
Шляхом правильної тактики опитувань і заохочень (не лише оцінкою, а й зауваженнями типу «відмінно», «молодець», «розумниця» тощо) формуйте в учня впевненість у власних силах, у своїх знаннях, у можливості вчитися; ця впевненість допоможе учневі в екстремальних, стресових ситуаціях іспитів, контрольних, олімпіад тощо.
Тактовно оцінюйте невдачі учня, адже він сам дуже болісно їх сприймає.
Під час підготовки відповіді давайте час для перевірки та виправлення написаного.
Якомога менше відволікайте учня, його увагу, створюйте спокійну, а не неврозну обстановку.